A nap idézete

2007. augusztus 20., hétfő

Zempléni Fesztivál - 2007.

Mindig is szerettem a kellemest a hasznossal összekötni. Ez most ismét sikerült. Ezúttal abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy szervezőként vehettem részt a nagymúltú Zempléni Fesztiválon. Jó volt a régi kedves kollégákkal újra találkozni, de jó volt az újakat is megismerni. A munka a kórusversenyeken korábban megszokott megterheléshez képest kifejezetten laza volt. Most is, mint annak idején, az információs szolgálatot láttam el, ezúttal a sárospataki Művelődés Házában. Ha nem vittem volna magammal egy notebookot, megevett volna az unalom. Így viszont elviselhető volt nap közben is a lét. Az pedig kifejezetten nagy örömömre volt, hogy minden nap eljutottam egy koncertre, volt, hogy kettőre is. Ez persze nem jelenti azt, hogy mindegyik tetszett is, de hát hogyan fejleszthetné az ember jobban a kritikai érzékét, mint úgy, hogy olykor gyengébb produkciókat is megnéz... Íme a részletek:

80 perc alatt a Föld kürül (az Amadinda Ütőegyüttes koncertje)
Tokaj, Klutúrális és Konferencia Központ (egykor zsinagóga) - 2007. augusztus 11. 20:00

"Lát és sejt... sejtése pogány!" - 1.
Volt egy elképzelésem az Amadinda Ütőeggyüttes produkciójáról, és talán épp ez volt az oka, hogy soha nem voltam még koncertjükön. Most megragadtam az alkalmat, és meg kellett állapítsam, sejtésem igen közel állt a valósághoz: pontosan azt kaptam, amire számítottam. Kitűnő muzsikusok, semmi kitség. Különleges, nem minden nap hallható műsor Bali szigetétől Amerikán és Afrikán át Baszk földig. Mégis, az én konzervatív ízlésemnek mindez nem elegendő ahhoz, hogy valóban élvezzem is ezt a fajta muzsikát. A népi eredetű dallamokat elfogadom egy bizonyos határig, de az, hogy kortárs zeneszerzők még le is jegyzik a kizárólag ütőegyüttesre írt darabjaikat, már igen távol áll az én ízlésvilágomtól. Az együttes vezetőjének összekötő szövege volt hivatva közelebb hozni a koncert anyagát a közönséghez. Rácz Zoltán szavain érződött a lelkesedés, és igen jól érzékelhető volt, mennyire élvezetesek voltak az elmesélt percek számára. Úgy éreztem, az elmondottak olyan személyes élmények, amit az élvez csak igazán, aki valóban részese volt. Az összekötő szövegek okán a nyolcvan percesre tervezett Föld körüli utazás a 100 percet is meghaladta, ami szerintem túl van a laikus közönség tűrőképességének határán. A siker szerencsére nem engem igazolt.
A hiba bizonyára az én készülékemben van. Embarrassed


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése