A nap idézete

2011. október 3., hétfő

Élő lelkek

Csicsikovban volt legalább annyi tisztesség, hogy "csak" holt lelkekkel kereskedett. A SuperShop Kft. viszont élőkkel kereskedik.

Nyertem 100 SuperShop pontot (magyarul: 100 forintot) egy akciós sorsjeggyel (4 000 forint feletti vásárlás esetén lehetett hozzájutni). Egészen meglepődtem a modernség ama fokán, hogy nem csak telefonon, hanem az Interneten keresztül is lehet érvényesíteni a nyereményigényt. Nosza, neki is láttam. Gondoltam: megadom a kártyaszámomat, és kisvártatva máris jóvá lesz írva a hatalmas összegű nyeremény. De mint rendesen, ismét csalatkoznom kellett. Nem kicsit, nagyon…Meglepetésemre az igény érvényesítésének első, regisztrációs lépéseként a kártyaszámot (biztos ami biztos, kétszer is beírva, nehogy rossz helyre menjen a száz forinkó), valamint az alábbi adatokat lettem volna köteles megadni: név, lakcím (emelet, ajtó pontossággal), telefonszám, e-mail cím. Egyúttal − szintén kötelező jelleggel − hozzá kellett volna járulnom ahhoz, hogy "adataimat a Rewart Kft. a nyeremény beváltása céljából használja és kezelje, valamint továbbítsa azokat a promóció szervezőjének". Az Adatvédelmi nyilatkozat szerint adatkezelő a Supershop Kft., és adatfeldolgozó (a promóció szervezője) a Rewart Kft. Tehát ha jól értem, ahhoz kellett volna hozzájárulnom, hogy a Rewart Kft. továbbítsa az adataimat saját magának. Hogy is van ez? Törtem fejem, kezem-lábam, vajon miért kellett még egy céget bevonni ebbe a mókába, de semmi értelmes nem jutott az eszembe. Mert ugye a SuperShop Kft. a kártyaigénylés óta rendelkezik már a lakcímemmel és egyéb személyes adataimmal, tehát ha az internetes nyereményigénylést saját hatáskörben intéznék, szerintem olcsóbban jönnének ki ebből a tranzakcióból. Azon túlmenően, hogy a kért adataimat a cég már tudja, igazán nem értem, hogy egy száz forintos nyeremény elektronikus úton történő jóváírásához miért van egyáltalán szükség a lakás és elektronikus levélcímemre? Benevole Lector! Kérlek, ha Te érted, hogy hogy is van ez, világosíts fel!

A körülményekre tekintettel, lemondtam a hatalmas nyereményről, és nem regisztráltam. Rengeteg fórum van, ahol ezeket az adataimat önként és dalolva megadom, az viszont nincs ínyemre, hogy 100 forintért eladjanak, és közben az orrom alá dörgöljék, hogy "az adatkezelés jogalapja a kártyabirtokos önkéntes hozzájárulása". Ha pedig tudatlanságom áldozata vagyok, mert ebben az ügyletben minden teljesen frankó, akkor meg így jártam…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése