A nap idézete

2012. május 12., szombat

Olcsó és hatékony...

Vettem a minap egy új hűtőszekrényt, mert a régi sajnos huszonegynéhány év után végérvényesen megadta magát. (Ezalatt egyszer sem kellett javítani.) Nos, kiszállították az újat. Már az üzletben szóltak, de a szállítók is megerősítették, hogy a szállítást követően csak két óra múlva szabad a készüléket bekapcsolni. Nem értek a hűtőszekrényekhez (sem), így aztán elképzelésem sem volt, mi lehet ennek az oka... Aztán a két óra leteltéel megvilágosodtam. A készüléknek egy lapos, ámde háromágú dugasza van, amit az európai szabvány konnektorokba nem lehet bedugni.
Megpróbáltam ma két helyen is átalakítót venni hozzá, de csak a kerek háromágóhoz lehet kapni, ehhez nem. Visszamentem az üzletbe, ahol vettem, hogy megtudjam, mégis, mi a javaslatuk... Az eladó meglepő javaslatot tett: vágjam le a dugaszt egy ollóval vagy fogóval, és szereljek rá egy európai dugaszt. (Nagyon kedvesen felajánlotta, hogy munkájának végeztével akár el is jön, és megcsinálja...) De végezetül − mintegy a saját üzletét rontva  −  hozzátette, hogy persze nem muszáj a dugaszra költeni, az is jó, ha egy fogóval letöröm és kitépem a problémás villaágat.

Fölfogtam azonnal

E szónoklat magas értelmét,
S eszközlém annak teljesülését
Nem fontolva haladván.
(Petőfi: A helység kalapácsa után szabadon)

Milyen kár, hogy ez a kézenfekvő ötlet nekem nem jutott eszembe. Akkor már tegnap óta hideg üdítőt ihatnék…

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése